Aktualności
XXI OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2014-01-13 22:39:22
Relacja LIVE z XX OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2013-02-22 22:54:13
Gra- barwy
autor: Żaneta Wojciechowska
dodany: 28 lutego 2013


Temat : Zdobywanie barw
Grupa docelowa: H, HS
Cele:
- Nadanie barw drużyny,
Potrzebne materiały:
- koperty, kartki papieru, marker, kamera, pieniądze na znaczek i pocztówkę.
Scenariusz:
Gra terenowa
Wybierz kilka miejsc w swojej miejscowości, które są charakterystyczne. Miejsca wybrane przez ze mnie to: Boisko, Apteka, Biblioteka, Poczta, Urząd Miejski, Park, Szkoła, Sklep, Miejsce ogniskowe.
Zadaniem każdego zastępu jest odnalezienie wszystkich wskazówek i wykonanie poszczególnych zadań w celu odnalezienia miejsca ogniskowego, zebranie wszystkich obrazków z kopert, które będą tworzyć hasło do miejsca ogniska.
1.Drużyna spotyka się pod szkołą, gdzie znajduje się pierwsza zaszyfrowana zagadka, przywieszona w widocznym miejscu. „Dziś zagadka niesłychana, choć jest dobrze zaszyfrowana, aby znaleźć do niej klucz musisz wiedzieć gdzie jest miejsce wyobraźni, tam odnajdziesz bohaterów, rycerzy, piratów, w miejscu owianym tajemnicą odnajdziesz wskazówkę”
2. (Biblioteka) „Aby cel swej drogi poznać wiedzieć musisz, gdzie odnaleźć możesz miejsce wszystkich stempli, tam odbierzesz kartkę od przyjaciół ”
3. (Poczta) Zadanie:” Waszym zadaniem jest wysłanie kartki z widokiem miasta do komendy hufca z oryginalnymi życzeniami(w kopercie znajdują się pieniądze na kartkę i na znaczek ). Jeżeli nie pamiętasz adresu biegnij tam gdzie każdy kupić może medykamenty.
4.( Apteka ) W kopercie znajduje się adres hufca. I informacja gdzie prócz poczty można kupić znaczek. Znajdź czerwoną skrzynkę i miejsce gdzie wiele spraw dotyczących miasta załatwić można.
5.( Urząd Miejski ) Bardzo dobrze trafiłeś. Mam nadzieje, że kartka już wysłana. Aby odnaleźć miejsce docelowe, gdzie stanie się rzecz historyczna czeka was jeszcze próba wytrwałości. Kieruj się do miejsca gdzie zabawa jest od rana do wieczora, a miejsce strzeże drewniany rycerz. Tam szukajcie drogowskazu.
6. (mały park ) Jesteście prawie już na miejscu. Waszym zadaniem jest stworzenie filmiku reklamującego drewnianego rycerza. Kamera znajduje się w pobliskim sklepie, aby wypożyczyć kamerę musicie posiadać cenne informacje. Zagadka. Cenną informacją jest odpowiedź na zagadkę.
7. (Sklep) Harcerze aby wypożyczyć kamerę muszą podać rozwiązanie zagadki. W momencie oddania kamery dostają informacje gdzie mają dalej iść.
8.(Boisko) W każdej kopercie miałeś obrazki oto klucz do obrazków. To już ostatni odcinek przemyśl swoja dotychczasową drogą.
9. Miejsce ogniskowe – Obrzędowe ognisko, nadanie barw drużyny.

 
0.0053949356079102