Aktualności
XXI OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2014-01-13 22:39:22
Relacja LIVE z XX OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2013-02-22 22:54:13
Techniki harcerskie- gra.
autor: Magda Nieważne
dodany: 25 kwietnia 2018


Temat: Gra po fabryce butów, czyli jak wykorzystać techniki harcerskie, aby komuś pomóc.
Czas trwania: 2 godziny
Miejsce: ...........
Cele:
• Harcerki potrafią stosować techniki harcerskie
• Pobudzenie ducha rywalizacji
Fabuła: Jesteśmy w fabryce butów, do której włamali się ludzie i zrobili wielki bałagan. Właściciel fabryki odbudowując ją postanowił zaopatrzyć w różne zabezpieczenia, aby uniknąć kolejnych kradzieży i prosi nas o pomoc.
Przebieg gry:
1. Przywitanie oraz wprowadzenie druhen w fabułę, rozdanie pakietów startowych ( w kopercie będą zadania, które druhny mogą otworzyć dopiero na punkcie do tego przeznaczonym, sznurek, taśma klejąca, alfabet Morse’a )
2. Punkty:
• Musztra- druhny muszą poprawnie przejść musztrę, aby móc rozpocząć grę ( musztra w fabryce, to szyfr, który znają tylko osoby wtajemniczone).
• Węzły- punktowy uczy druhny węzła „ósemki” i „płaskiego” ( właściciel firmy oprócz zwykłych kodów postanowił zabezpieczyć wszystkie ważne rzeczy węzłami ).
• Szyfry- druhny dostają ściągę z alfabetem Morse’a i mają za zadanie odszyfrować zagadkę z miejscem następnego punktu ( firma była na tyle duża, że ludzie z jednego końca mieli problem z dojściem do drugiego, dlatego po drodze były zostawiona podpowiedzi, ale były zaszyfrowane, aby nie dostały się w niepowołane ręce)
• Małe wyzwania- druhny wykonują zadania z koperty, które muszą udokumentować za pomocą filmiku lub zdjęcia ( właściciel chciał umilić pracę pracownikom, dlatego czasami dostawali takie zadania, aby mogli odpocząć od codziennej rutyny )
• Terenoznawstwo- zadaniem druhen jest przejść krótką trasę po azymucie, która doprowadzi je do kolejnego punktu ( to kolejne ułatwienia dl a pracowników, aby było łatwiej odnaleźć im się w fabryce )
• Samarytanka- druhny spotykają osobę z krwotokiem z nosa i wspólnymi siłami próbują jej pomóc ( ta osoba jest przeszkodą dla ewentualnych osób obcych i spowalnia ich pracę i może powiadomić odpowiednie osoby o zagrożeniu )
• Znaki patrolowe- druhny zostają poprowadzone przez proste znaki patrolowe do następnego punktu
• Nowe informacje- druhny muszą dowiedzieć się jak bez miarki zmierzyć drzewo i w tym celu muszą zapytać jakąś harcerkę z innej drużyny ( w fabryce w pewnym momencie brakło gumy, z której robiono podeszwy i robiono je z drewna, ale drzewo, które chcieli ściąć musiało mieć odpowiednie wymiary, dlatego musieli się nauczyć mierzyć drzewa własnym ciałem )
• Drewniane podeszwy- zadaniem druhen jest zrobienie ze znalezionych patyków i sznurka, podeszwy od buta ( każda druhna musi zrobić parę, aby ułatwić pracę ludziom z fabryki )
• Prawo harcerskie- druhny muszą znaleźć punkty PH i je odpowiednio ułożyć ( w fabryce od pokoleń był przepis na buty idealne, który składał się z PH, ale po napadzie on zaginął, dlatego druhny muszą go odpowiednio ułożyć, aby znowu mogły powstawać buty idealne)
3. Zakończenie gry, podziękowanie oraz rozdanie słodkich upominków.



 
0.0059030055999756