Aktualności
XXI OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2014-01-13 22:39:22
Relacja LIVE z XX OFPH ŚPIEWOGRANIEC
 
2013-02-22 22:54:13
Dział metodyczny / Pląsy / Gry harcerskie
Mafeking
autor: Kasia Krymkowska
dodany: 8 kwietnia 2009




Twórca: phm. Antonina Michałowska

Dwie ekipy. Jedna to Scouci z wodzem Baden-Powellem, druga to Burowie z wodzem gen.Botha. (ekipy same wybierają sobie wodza i oznaczają, że to jest wódz).

Cel gry:
Głównym celem jest zdobycie skarbu.
Oprócz tego obydwie ekipy mogą zdobyć życia przeciwnika
Oraz:
- Zadanie Scoutów polega na pilnowaniu swego wodza oraz na porwaniu totemu Burów.
- Zadanie Burów to uprowadzenie Baden-Powella (po zabiciu go musi iść z Wami)


Reguły gry:
Gdy zostaną wyznaczeni wodzowie ekipy idą na zaznaczone miejsca na mapie i zakładają tam swoje obozy (Burowie - wioskę, Scouci - Mafeking). Pierwszym zadaniem Burów jest odnalezienie ładunków i zapalników (7 szt.), które ukryte są niedaleko ich obozu. Bomby są potrzebne do wysadzenia linii telegraficznych Scoutów (droga oddzielająca sektor, w którym jest obóz Scoutów od sektora Burów). Ładunki muszą być podłożone w określonym czasie (od 045 - 100). Burowie wygrywają pojedynek, gdy podłożą bomby przed 100 i Scouci nie odnajdą bomb. Scouci wygrywają, jeżeli przed godz. 100 nie zostaną podłożone bomby lub też uda im się znaleźć 4 bomby (z pośród 7).
Po tym zadaniu ekipy mogą skontaktować się z łącznikiem, by uzyskać ewentualnie stracone życia i poznać dalsze instrukcje. Łącznik może znajdować się na całym wyznaczonym obszarze do gry (nie porusza się). Aby nawiązać z nim kontakt potrzebne jest odpowiednie hasło. Każda ekipa ma inne hasło i innego łącznika. Hasła ukryte są niedaleko linii telegraficznej. Hasłem dla Scoutów jest "Wilk, który nigdy nie śpi", a dla Burów "Lew z Transwalu" (pseudonim gen. Bothe'a). Drużyna, która odnajdzie łącznika i powie mu odpowiednie hasło może wyrównać straty w życiach. Dostaje również informacje, gdzie jest ukryta kartka z azymutami (około trzech kilometrów od łącznika), po których dojdzie do ukrytego skarbu. Ekipa otrzymuje azymuty jeżeli posiada totem Burów (Scouci) lub uprowadzi Baden Powella (Burowie)(gdy Baden Powell straci życie to musi iść z Burami). Drużyna, która pierwsza odnajdzie skarb i odtransportuje go do obozu (ośrodka, budynku) wygrywa.

<źródło: http://www.gry.h(...).pl/>

 
0.0090420246124268